BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Khamis, 23 Julai 2009

HARUS di SAna siNI!


Pegang lilin haram di sisi Islam: Harussani
SHAH ALAM – Tindakan memegang lilin oleh masyarakat Islam sebagai tanda memprotes dan mengingati orang mati adalah satu perbuatan haram di sisi agama. Muft:i Perak, Tan Sri Harussani Zakaria berkata, perbuatan itu menyalahi hukum Islam kerana seolah-olah menggambarkan ajaran kristian. :“Islam haram tindakan sedemikian. Tambahan pula perkara itu dilakukan untuk orang mati. Dalam agama kaedah terbabit adalah orang kristian,” katanya, semalam. B:eliau berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Timbalan Pesuruhjaya II Pas Kelantan, Datuk Husam Musa yang berpendapat tindakan terbabit boleh dilakukan sebagai tanda protes. :Bagaimana pun, kata Harussani, seseorang boleh melakukan protes dengan menghantar surat bukannya menerusi perbuatan seumpama itu. “Banyak medium lain yang boleh digunakan bagi menunjukkan bantahan dan rasa tidak puas hati. Selain surat kita boleh bersemuka. “Itu adalah cara terbaik daripada melakukan perkara yang haram di sisi agama,”katanya. Menurutnya, dalam konteks ibadat ia tidak boleh dipermain-mainkan.


ya betul betul, Tok Peti oii..bebenor sangat le tu..Apa ceghite konsert Sureheboh yang Tok Peti fatwakan haram dulu? Waktu belum jadi Tan Sri dulu? Kan ia diharamkan di Perak! Oh ya! Tu Sureheboh ye tak? Bukan Jomheboh! Jom heboh okeyyy kan "Tan Sri"?
Rasuah halal ke? Membuat diri terdedah dengan tuduhan membunuh okey tak? Apa cerite 300 ribu yang dah murtad seperti Tok kata dulu? Tok Guru Nik Aziz suruh Tok Peti nasihatkan isteri Piem tu..
Ibadat tu apa Tan Sri Mufti?

0 Fitnah:

Penganut Ajaran 4D